Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAsarnow, Joan Rosenbaum; Callan, Judy Weintraub
TitelBoys with Peer Adjustment Problems: Social Cognitive Processes.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 53 (1985) 1, S.80-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary School Students; Foreign Countries; Intermediate Grades; Interpersonal Competence; Males; Peer Relationship; Problem Solving; Social Cognition; Student Adjustment; Canada
AbstractExamined whether maladjusted children lack social cognitive skills. Asked fourth- and sixth-grade boys (N=60) with positive and negative peer status to generate alternative solutions to hypothetical problems. Results indicated that negative boys generated fewer alternative solutions, proposed fewer assertive and mature solutions and generated more intense aggressive solutions. (BH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: